Om skolen

Tømmerup Efterskole er en studieforberedende efterskole beliggende i Kalundborg på Sjælland. Vi er dermed en efterskole med et højt fagligt ambitionsniveau, men det betyder ikke at vi kun sidder med næsen begravet i bøgerne. Tværtimod, så gør vi meget ud af at udforske mere – dvs. også alle de ting man ikke kan læse sig til. Vi har mange faciliteter på skolen, der indbyder til aktiviteter i hverdagen.

Vi niveaudeler i de prøveforberedende fag og lægger vægt på at gøre eleverne klar til ungdomsuddannelserne. En del af undervisningen foregår på fagdage, hvor der arbejdes tværfagligt med forskellige emner.

Fra skoleåret 23/24 har vi kun 10. klasse. Vi har plads til 92 elever.

Tømmerup Efterskole er en del af Tømmerup Fri- og Efterskole, der ud over efterskolen også består af Tømmerup Friskole og Tømmerup Friluftsbørnehave.

I friskolen går der ca. 200 elever i 0.-9. klasse. I børnehaven er der ca. 35 børn.

Vi tilbyder

Herudover udbyder vi 4 spændende linjer, der alle indbyder til at udforske flere aspekter af verden. Vi lægger nemlig vægt på, at man lærer noget om den verden, man bor i. Rigtig meget kan man lære fra klasselokalet – men vi tror på, at man også skal ud af sine vante rammer – ud i verden og opleve tingene på egen hånd.

Derfor flytter vi undervisningen ud i verden, når vi drager på studietur til hhv. Bali, San Francisco, New York og Kenya.  Her får vi en masse ny viden, læring og oplevelser med hjem i bagagen som vi kan arbejde videre med. Læs mere.

Udforsk verden

Tømmerup Efterskole 2020 Komprimeret 0004